18.12.17

NORWEGIAN PATTERN


Witajcie Kochani

Dzisiaj przychodzę do Was z postem, który kojarzy mi się z mroźnymi krajami Nordyckimi i to nie bez przyczyny. Ciepły golf, który tak naprawdę tworzy formę tuniki posiada przepiękny wzór, zwyczajowo nazywany norweskim. Wzory tego typu zazwyczaj nosimy w okresie przedświątecznym co jeszcze bardziej zwiększa w Nas świąteczny zapał. Historia tego wzoru jest bardzo ciekawa, ponieważ pierwszy prototyp o nazwie LUSEKOFTE ( XIX w.) pochodzi z południowych Norweskich obszarów Setesdal. Oczywiście jak wiadomo Norwegia to kraj o zimnym klimacie, dlatego też stworzono je z myślą o funkcjonalności ale nie zapominajmy o pięknym wzornictwie. Charakterystyczny dla tego swetra jest szlaczek stworzony z litery V oraz przynajmniej jedna linia z literą X, która to miała chronić noszącego przed złymi mocami. Był on wykonany z wełny, a kolory typowe dla tych swetrów to czerń i biel. Często w dawnych norweskich filmach można zobaczyć ludy właśnie w tego typu odzieży. Ja w moim dzisiejszym outficie można powiedzieć, że wpisałam się w tamtejszą kolorystykę. Mój sweterek jest na tyle ciepły, że sezon zimowy nie jest mi w nim straszny. Z racji tego, że postanowiłam wybrać się na łyżwy to założyłam grube jegginsy i postawiłam na jasne barwy wpasowujące się w klimat lodowiska. Piękny kremowy szal z frędzlami oraz białe nauszniki świetnie współgrają z całością, a fuksjowe usta dodają nieco orzeźwienia i ciepła.

A czy Wy lubicie nosić norweskie swetry zimą?
Piszcie koniecznie! ;)
Buziaczki :*












Sweter- H&M
Nauszniki - Terranova
Szalik - Reserved
Jegginsy - Lc waikiki

40 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądasz. Nauszniki pasują do Ciebie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) przyznam że ostatni raz nauszniki nosiłam jakieś 10 lat temu ;P.

      Usuń
  2. Uwielbiam takie swetry ;)) Pięknie wyglądasz! I jaki cudny warkocz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super że Ty także jesteś fanką takich sweterków ;)
      Pozdrawiam i dziękuje :*

      Usuń
  3. Cudny ten sweterek! i jeszcze te białe nauszniki <3 Pięknie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* nauszniki dodają charakteru tej stylizacji ;)
      Buziaki :*

      Usuń
  4. I like your outfit, but your hair is so beautiful ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much! ;)
      Have a nice day ;)

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie wzory, szczególnie przed świętami:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ;) To tak samo jak ja! ;)
      Buziaki :)

      Usuń
  6. Świetne, uwielbiam takie swetry. Jakie śliczne włosy <3
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że także lubisz takie wzorzyste swetry ;)
      Pozdrawiam i dziękuje :*

      Usuń
  7. Anonimowy19.12.17

    Super zdjęcia jak zawsze :*

    http://start-afire.blogspot.com/2017/12/dlaczego-warto-miec-w-zyciu-wasne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć ;)
      Dziękuje i pozdrawiam ;)

      Usuń
  8. Całokształt wygląda magicznie, ale ja się nie mogę napatrzeć na te Twoje włosy. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że podoba Ci się moja stylizacja i warkocz ;D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. bardzo ładne nauszniki. Zabserwowalam blog MojaFloryda

    OdpowiedzUsuń
  10. oo jaka ciekawostka :D piękna stylizacja na zimowe mrozy. obserwuję i czekam na nowe posty :D
    kate-life-trends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że Ci się podoba ;)
      Dziękuje i zapraszam do kolejnego posta ;)
      buziaki :*

      Usuń
  11. ale śliczny warkocz <3
    obserwuję :)
    pozdrawiam
    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zima nieodłącznie kojarzy się z ciepłymi, "świątecznymi" swetrami. W swojej szafie mam tylko dwa tego typu i wciąż uważam, że za mało!
    Następnym razem zamiast sięgnąć po kolejny "brzydki" sweter z mikołajem, zdecyduję się na coś z nordyckimi kształtami. Zimowy charakter zachowany, a przy okazji - jaki szykowny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Totalnie się z Tobą zgadzam ;) Brzydkie zimowe swetry są może i śmieszne ale mało użyteczne, a w tych naprawdę tak jak mówisz można wyglądać szykownie ;)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  13. Jakie słodkie nauszniki ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) mój nowy nabytek który pokochałam ;)

      Usuń
  14. Sweterek jest genialny <3

    OdpowiedzUsuń
  15. ale masz piękne długie włosy! <3 i sweterek też super :D sama uwielbiam takie wzory zimą :)

    dodaję do obserwowanych i zapraszam ponownie do mnie :)
    https://pani-blondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie że również lubisz nosić ten deseń ;)
      Dzięki kochana i pozdrawiam ;)

      Usuń
  16. JAka urocza zimowa sesja <3 Kocham ten zimowo-świąteczny klimacik. Wyglądasz cudownie :)

    buziaki!
    teddyandcrumb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) sesja na lodowisku to coś czego brakowało u mnie na blogu ;D.
      Buziaki :*

      Usuń
  17. Shawner1120.12.17

    You are so beautiful!! Have a wonderful Christmas!

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz takie śliczne, dlugie włosy, ten warkocz cudnie wygląda.
    Świetna stylizacja, bardzo klimatyczna.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć ;) i cieszę się że sesja Ci się podoba ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  19. Bardzo fajna Stylizacja 😍
    Te nauszniki są cudne💞
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od teraz nauszniki to mój ulubieniec jeżeli chodzi o akcesoria zimowe ;)
      Pozdrawiam i dziękuje :*

      Usuń
  20. I think it´s a very nice pattern! ☃ ❄

    Blog de la Licorne

    OdpowiedzUsuń

Bardzo cieszę się że tutaj zajrzałeś :)
Zapraszam do komentowania oraz obserwowania ;)
Na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © 2016 JAGGLAM , Blogger