18.2.18

BRETON CAP


Witajcie Kochani

W dzisiejszym poście chciałam zaprezentować Wam nakrycie głowy, które ma swój wielki ,,come back''. Mowa o maciejówce, bądź inaczej nazywanej czapce bretonce! Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że jest typowo męski gadżet, jednakże kobiety pokochały go na tyle mocno, że często można go zobaczyć na polskich ulicach i nie tylko. Między innymi pojawił się na pokazie Prady oraz Saint Laurent. Jego historia zaczyna się pod koniec XIX w. kiedy to zaczęto nosić te nakrycie na wsiach co możemy zobaczyć np. w polskim filmie ,,Sami swoi ''. Dodatkowo ten rodzaj nakrycia noszono podczas I wojny światowej jak i po, przez członków organizacji strzeleckich i żołnierzy Legionów Polskich. Sam Józef  Piłsudski nosił ową czapkę wykończoną skórzanym paskiem i daszkiem, a na jej górze widniał orzełek. Znana była również w krajach śródziemnomorskich np. w Grecji, w której to nosili ją rybacy i marynarze. Dopiero lata 60 XX w. mocno spopularyzowały ten rodzaj czapki, dzięki takiej gwieździe jak John Lennon, którą potocznie nazywa się czapką lennonką.  Ja w mojej dzisiejszej stylizacji postawiłam na maciejówkę z kraciastym wzorem, którą połączyłam z granatowym płaszczem z klapami, szytym przeze mnie, dzięki czemu powstaje nieco wojskowy klimat. Do tego wybrałam botki na szpilce, aby całość wyglądała bardziej kobieco. Moja baza, czyli golf i spodnie są w ciemnej tonacji, dzięki czemu wiadomo co przyciąga największą uwagę. Istotnym dodatkiem jest również magazym modowy VOGUE, który miał swoje wielkie wejście 14 lutego, z czego ogromnie się cieszę, wreszcie Polska może się pochwalić tą światowej sławy gazetą.

A czy Wy macie w swoich szafach ten rodzaj czapki?
Piszcie koniecznie! ;)
Buziaczki :*












Czapka - Stradivarius
Płaszcz - Moje wykonanie
Spodnie -H&M
Golf - Lidl
Botki - Stradivarius

41 komentarzy:

  1. Miałam kiedyś...daaaawno temu;) Fajna stylizacja:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że jeszcze do niej wrócisz ;)
      Pozdrawiam i dziękuje ;)

      Usuń
  2. jaki Ty masz gruby warkocz :O
    zestaw super :D Zastanawiałam się dzisiaj nad kupnem VOGUE, i chyba po niego wrócę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! warto mieć ten pierwszy egzemplarz polskiego Vogue'a ;)
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Ciekawy ten Twój płaszczyk. ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna stylizacja ;)

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie Ty masz piękne, gęste włosy ;o Piękna stylizacja i cudowny płaszczyk ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt trochę ich jest ;P
      Pozdrawiam i dziękuje ;)

      Usuń
  6. Nie noszę takich czapek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam taką samą czapkę a co najlepsze mama kupiła mi ją jak jeszcze byłam dzieckiem, czyli ma z 10-15 lat ;) Kiedyś wydawałam mi się tandetna a teraz nawet mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! mam nadzieję że zaczniesz w niej chodzić ;)

      Usuń
  8. świetna stylizacja! bardzo lubię tego typu czapki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny płaszczyk! I śliczny makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zawsze ślicznie :) Masz śliczną czapeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miała, nie mam, nie będe mieć. Nie podobają mi się te czapki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy19.2.18

    Masz takie cudowne wlosy jejkuu ❤
    Pozdrawiam cieplutko
    My blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) a ile mam z nimi roboty ;)
      Buziaki :*

      Usuń
  13. Ach, ale mi się spodobał Twój warkocz.
    Super, z chęcią bym taki sobie zrobiła.
    Jak zwykle - pięknie.
    Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio często zaplatam włosy w warkocz ;)
      Dziękuje i pozdrawiam ;)

      Usuń
  14. Świetna jest ta czapka, pięknie Ci w niej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę, nawet nie wiedziałam, że to się nazywa maciejówka ;) hehehe

    Bardzo podoba mi się taka krata na spodniach i spódnicach <3

    I świetny masz płaszcz kochana- piękny kolor <3

    buziaki :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie osobiście ta nazwa też zaskoczyła ;)
      Pozdrawiam i miło mi że Ci się podoba ;)

      Usuń
  16. jak dla mnie - najlepsza Twoja stylizacja wśród ostatnio dodanych <3 takie kolory Ci ewidentnie służą <3 po prostu zachwycasz w tym poście <3
    ps czapeczka jest boska <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że tak uważasz ;D. przyznam że bardzo lubię nosić takie odcienie ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  17. Niebieski uwielbiam ten kolor w ciuchach-boska ta stylizacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również , jest ponadczasowy a zarazem elegancki ;)

      Usuń
  18. Świetny płaszcz! Zazdroszczę talentu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) roboty było z nim co nie miara ale warto było ;)

      Usuń
  19. Dzięki ;)
    Pozdraiam również ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo cieszę się że tutaj zajrzałeś :)
Zapraszam do komentowania oraz obserwowania ;)
Na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © 2016 JAGGLAM , Blogger